יום רביעי, 21 באוגוסט 2013

פוסט ויראלי המקדם בריאות אנטי ויראלית - למודאגי פוליו


זהו ריכוז מידע מכל הפורומים, מוחכוורת, וכמו כן מידע שקיבלתי מדר' המפריז בתכתובותינו.

התקציר של דר' המפריז:
כיון שיש סיכוי לטענתה ל Provocation Polio אם מחסנים כעת בחיסון המומת, שלא לדבר על נתוני תופעות הלוואי שלו
יחד עם סיכון נמוך לתחלואה ראו פרטים במאמר הקודם על היסטוריית הפוליו בארץ, בעיקר באלו שהמערכת החיסונית שלהם מאותגרת. ההמלצה שלה: שמרו על מערכת חיסונית חזקה ובריאות מיטבית.

מה כן: שמש, אוויר צח, מים נקיים, פרוביוטיקה וויטמין סי
מה לא: המנעו ככל האפשר ממתן אנטיביוטיקה המחלישה את המערכת החיסונית, והמנעו מסוכרים וקמחים לבנים. 

לטענתה הכל עניין של אורח חיים ותזונה. היא מוסיפה רשימה מחברתה, מאמא שלא חיסנה, שלטענתה יודעת יותר על פוליו ממנה, ושלחה לי את הרשימה הזו, למי שמתעצל לקרוא את הפרק על פוליו בספרה של דר המפריז על חיסונים. לגרסה ידידותית יש כמובן את הסרטון. אחד הדברים שהרשימה שלה חידשה לי, הוא המחקר על איסופלבנואידים, שמפריעים לוירוס הפוליו להצמד ולעשות את פעולתו ההרסנית.

תזונה
- תינוקות רכים, וגם ילדים גדולים כולים להעזר בחלב אם במידה וזמין, המספק נוגדנים ומחזק את המערכת.

תזונה דלת סוכר הינה חשובה ביותר, מחקרים משנות החמישים בארה"ב מראים על הפחתה של כשני שליש ממקרי הפוליו השיתוקיים באזורים בהם נוסתה הדיאטה דלת הסוכר. מחקר על השפעות התזונה על פוליו.
מחקר מקובה, של אפידמיה שבשנות החמישים היו קוראים לה פוליו, אבל הCDC עזר לסווג אותה כלא פוליו, הקשורה במחסור תזונתי.  בעיקר בויטמיני B. כמו גם מחסור באנטיאוקסידנטים. ויטמיני בי, נמצאים בביצים, זרעי שומשום, אגוזי ברזיל, דגים בשר ודגנים.

-מזונות המכילים איסופלבנואדים שהוזכרו במחקר קודם, (לפי סיעור מוחות משותף שלי ושל גוגל), הם ממשפחת הקטניות והאפונים. הסוגים הכלולים במשפחה זו (פולי סויה, שעועית, אפונה, חומוס, אלפלפה, חרוב, וליקוריץ).
מצאתי לכך חיזוק כאן, בהקשר של אנטי-ויראליות אחרת - וירוס ההרפס, המלצות תזונה כוללות בין השאר, מזונות העשירים בליזין, כגון קטניות, דגים, הודו, עוף ורוב סוגי הירקות.

-ויטמין C הוכח כבעל יכולת טיפולית במקרי פוליו, כפי שנראה במספר מחקרים בעיקר של דר קלנר. כאן יש ספר שלם על ויטמין C סגולותיו וניסויים שנעשו. מדוע ויטמין C לא תפס כשיטת טיפול לפני המצאת החיסון? למרות המחקרים המראים את האפטיביות שלו? בספר על הויטמין סי שצירפתי, מוסבר, שסייבין, ממציא החיסון המוחלש, ניסה לשחזר את הניסויים של דר קלנר ללא הצלחה, ככל הנראה מפאת מינונים שונים, וכיון שהיה דמות מכובדת ומוכרת, יותר מדר קלנר, האמינו לו, ובל נשכח שהיתה לו מטרה לפתח את החיסון שנקרא על שמו.

מזונות המכילים ויטמין C הנה קישור למאמר, על עשרת המזונות, בהם המינון הגבוה ביותר של ויטמין C . המנצחים הם: פלפל חריף אדום או ירוק, גויאבה, פלפלים / גמבות, טימין ופטרוזיליה, קייל, כרובית ברוקולי וכרוב ניצנים, פאפיה, תפוזים ותותים.

-תזונה מיטבית בנוסף להמלצות הקודמות כדאי שתכלול גם, ויטמיני B, מגנזיום, אומגה.
Yafit Moatty Benaya ...אז אני רואה שציינו כאן כורכום , פרוביוטיקה וויטמין C אני אציין את האגוזים - אגוזי מלך בזכות האומגה 3 , אגוזי קשיו בזכות הברזל , שקדים בזכות הסידן , גרעיני דלעת בזכות המגנזיום , אגוזי לוז בזכות הויטמין B6 - אציין את שמן הזית שמכיל חומצה האולאית וחומצה הלינולאית והאיזון בין שתי החומצות האלו בשמן זית דומה לאיזון שיש בחלב אם והינו אופטימלי לספיגת סידן. ויש גם את השמן קוקוס וגם את האצות .


בנוסף דר' המפריז ממליצה על תוסף (ראה תוספים).

-מזונות מותססים פרוביוטיים, תומכים בפלורה של המעיים ומחזקים את היכולת של הגוף להתמודד עם פולשים.
Noa Aaronsohn מזונות מותססים, כרוב ביתי, קמבוצ'ה, כפיר-לחיזוק הפלורה הטבעית
Vered Leb פרוביוטיקה בהחלט עוברת בהנקה. לא חייבים לתת לתינוק, אפשר "להעביר" דרך האמא.

לאכול מזונות מוחמצים שעברו התססה טבעית, במלח: ירקות מוחמצים, בשר כבוש, דגים כבושים, יוגורטים ופטריה יוגית, קמבוצ'ה ועוד.

-רימון, ידוע בסגולותיו, בהקשר של הפוליו, יש כאן מאמר בעברית של 
Yigal Ben Yzk המרכז לינקים למספר ניסויים מדעיים שנעשו בהקשר של רימון ופוליו, שווה קריאה. אכילת הפרי, סחיטה קלה של המיץ במסחטת תפוזים ידנית, יש לה יתרונות כיון שבקליפה מרוכזים רוב האנטיאוקסינדטים, וניתן למצות את הקליפות (במידה והרימון אורגאני). ניתן גם לבשל ולשמר את המיץ, ולהפכו לסירופ רימונים עם חיי מדף ארוכים.
אפשר גם לשמור זמין שמן זרעי רימון, לשימוש חיצוני ופנימי. הנה לינק שהגעתי אליו דרך המלצה. אבל את שלי קניתי בבארא צמחים. 

תוספים

עד כה דיברתי על מקורות חשובים למרכיבים בתזונה שלנו, אבל ישנם דברים שיש רק בתוספים, כמו למשל
-ויטמין C ליפוזומלי, ניתן למצוא אותו גם בארץ, אולם ביוקר. הברנד שהומלץ לי על ידי דר המפריז הוא של חברת LIVON. הלינק לIHERB שלו.
הרופא הקרדיולוג העובד בשיטה אורטו-מולקולארית. דר' תומס לוי גילה איך השפעת סוג זה של ויטמין C שווה באיכותה, להשפעת כמות גדולה יותר של ויטמין C הניתנת פעמים רבות באינפוזיה. הוא הגיע למסקנה שצירוף של ויטמין C ופוספוליפידים תזונתיים, משפר בצורה יסודית את זמינותו הביולוגית של ויטמין C מסיס המים הניתן לתאים. נמצא כי כאשר ויטמין C ניתן באינפוזיה, פחות מ 20% ממנו נכנס לתאים. ואילו בצורה עטוית השומן של ויטמין C, 92% ממנו נכנס לתאים. זה קורה, מאחר שדפנות התאים בנויות מעיקרן משומנים, ולכן רק חלק מועט מויטמין C מסיס המים עובר לתאים. ויטמין C מסיס השומן עטוף במולקולות מקבילות לאלו המצויות בדפנות התאים, לכן הם חודרות לתא כמעט במלוא כמותן.
אפשר להכין גם ויטמין סי ליפוזומלי לבד 
- חומצה אסקורבית, שזה ויטמין סי, באבקה קריסטלית של נוטריביוטיק הנה הלינק שלו בIHERB

-פרוביוטיקה - למי שמתקשה לקחת אותה דרך תזונה הנה כמה המלצות לפרוביוטיקה, של ילדים ושל מבוגרים, היישר מן המוחכוורת:
בהמלצתה של חן שקד, השתמשתי לבני ב VSL3 קצת יקרה ועליה להשמר בקירור, אולי עקב המחיר אפשר להשתמש בה במקרים יותר אקוטיים ולעבור לפרוביוטיקה יותר זולה אחרי כן. לילדים נותנים חצי שקית בכמה שלוקים נוזל, את החצי השני אפשר לשתות בעצמנו, מומלץ.
Yafit Moatty Benaya ואני משתמשת בפרוביוטיקה של ביו-קאר למבוגרים וסופהרב הלא חלבי לילדים באבקה. 
Noa Aaronsohn abc דופילוס לילדים, בא באבקה, לערבב בנוזל ולתת בכפית

הגיינה

כדאי להקפיד על הגיינת הידיים, לשים לב למשטחים שכולם נוגעים בהם, כפתורים, מעקות, לשטוף ידיים לפני אכילה ואחרי השירותים, ולדבר מילולית עם הילדים, ולהסביר להם שזו תקופה שצריך להקפיד יותר. הנה כמה תכשירים טבעיים בהמלצת המוח כוורת, כמובן שלא מחליף שטיפת ידיים, וכמובן שאפשר להשתמש גם במשהו לא טבעי שאולי יותר זמין. העיקר להיות מודעים ולהקפיד. 

ליהי הראל שיטת קיי תרסיס אנטי ספטיק של שלוס למניעת הדבקה והחלשת וירוסים וחיידקים באוויר ובגוף. מומלץ מגיל 0-120.

נדיה קדן-אמא של תהלולי אני הכנתי ג'ל אלוורה טבעי עם שמן לבנדר, שמן עץ התה, שמן אקליפטוס ושמן לימון שכולם שמנים מחטאים. אם אין אלרגיה אז כדאי גם להוסיף שמן קינמון. ואם יש תינוקות או בהריון, לוותר על האקליפטוס.
על צנצנת של 100 גרם ג'ל אלוורה שמתי: 20 טיפות לבנדר, 5 שמן עץ התה, 3 אקליפטוס, 3 לימון.


המלצות נוספות
אור השמש, מחטא ומחליש נגיפים. מומלץ לפחות חצי שעה ביום.
אוזכר צמח האסטרלגוס, ודר אבני הזכיר את הסלניום.
כמו כן ישנו "חיסון" הפוליו ההומואופתי שעליו ממליץ דר' רוזנטל והמלצות מעודכנות שלו לגבי חיסונים לאור המצב.

המוחכוורת של מאמאטבע ממליץ

Anat Shynerman אני חושבת שהמחיש מספר אחת של מערכת החיסון הם רגשות לא מאוזנים בילדים,ומה לעשות זה קורה והרבה כי מדובר בילדים. מעבר להמלצות המדהימות פה על מזונות לגוף אני מוסיפה המלצה משלי,להתבונן על ילדנו,לנסות להבין מה מסמלת הנזלת,השיעול ובהחלט לתת לזה מענה רגשי. 

Yafit Moatty Benaya פפריקה ( היא ממשפחת הסולניים כך שלא מתאימה לכולם ) היא מחזקת תיאבון, מחזקת את הקיבה , מונעת נפיחויות אחרי האוכל מכילה בטא קרוטן ולכן למי שאין נטיה לדלקתיות מאד מומלצת

Limor Gaya שמן קוקוס, אורגנו, ויטמין c

Noa Aaronsohn אז איך שומרים על מערכת חיסון טובה? אוכלים טובים, מתארגנים ומנהלים נכון רגשות, כעסים, מתחים, הולכים לטיפול מדי פעם, לוקחים תוספים כשיש חוסרים קשים, מקשיבים לגוף





Shelly Cohen
בתקופות של מתקפות וירליות, שפעת, חיסון המוני וחלק קונה ממיקוליביה
לפטריות אין מערכת חיסון, לכן לרובן פעילות אנטימיקרוביאלית חזקה בילט אין. 
פלאורוטוס, שיטקה, ריישי, טרמטס אגריקוס בלזיי, מאיטקה קורדיספס סיננסיס ...כל אלה יעשו עבודה
Pleurotus פלורטוס
Ganoderma lucidum ריישי
Agaricus blazei
Cordyceps sinensis
Grifola frondosa מיטקה
Lentinula edodes שיטאקה
Trametes
כל תוסף מזון, יספג פי כמה יותר טוב על מדיה מתחלבת כמו לציטין (מסיס במים ושמן)
חוץ מחיידקים, הפטריות הן הנשק הכי טוב לוירוסים, אנטיוירליות בילט אין פטריות טוחנת ולדבש. כפית דבש פטריות ביום בתקופות של הצפה בפתוגנים וירלים, כשמרגישים בצורך בהגנה וחיזוק






שכחתי משהו?
מוזמנים להוסיף בתגובות
לבריאות
תום

.